Mondelēz neemt AI-platform in gebruik binnen de marketingafdeling

Mondelēz neemt AI-platform in gebruik binnen de marketingafdeling

21 oktober 2024 Consultancy.nl
Mondelēz neemt AI-platform in gebruik binnen de marketingafdeling

Voedselmultinational Mondelēz heeft samen met Accenture een AI-platform gelanceerd. Daarmee heeft het zijn marketingprocessen naar een hoger niveau weten te tillen.

Met een omzet van $36 miljard en zo’n 90.000 werknemers behoort Mondelēz tot de grootste voedselconglomeraten ter wereld. Het bedrijf is vooral bekend van merken als Cadbury, Oreo, Milka, Côte d’Or, Toblerone en Tuc.

Samen met consultingpartner Accenture zet Mondelēz flinke stappen in de toepassing van generatieve AI binnen de marketingafdeling. Zo wordt generatieve AI gebruikt om razendsnel gepersonaliseerde content zoals teksten, banners en video’s te creëren voor campagnes en interacties met klanten.

“Met generatieve AI kunnen onze teams proactief bepalen hoe onze merken in de markt zichtbaar zijn”, zegt Jon Halvorson, Senior Vice President bij Mondelēz. “Het platform biedt ons bedrijf waarde door sneller creatieve content te ontwikkelen en te personaliseren, zonder de merkintegriteit uit het oog te verliezen.”

Daarnaast heeft Accenture een nieuw digitaal kernplatform ontwikkeld. Dit platform gebruikt generatieve AI en data om nieuwe inzichten te genereren, die eenvoudig binnen het bedrijf kunnen worden gedeeld en toegepast. Hiermee kunnen medewerkers van Mondelēz sneller inspelen op veranderende consumententrends en effectiever aan de slag gaan met het verbeteren van de klantbeleving.

“Generatieve AI maakt marketing niet alleen efficiënter, maar ook relevanter”, zegt Patritia Pahladsingh, CEO van Accenture Song in ons land. “We kunnen realtime data combineren met AI om op elk moment gepersonaliseerde ervaringen aan consumenten te bieden. Dit versnelt de campagnecreatie en zorgt voor een nauwkeurigere aansluiting bij wat consumenten vandaag de dag verwachten.”

Het projectteam van Accenture bestond uit consultants, creatieve experts en techneuten. De consultants waren onder meer verantwoordelijk voor de implementatie van het nieuwe systeem, de organisatorische veranderingen, het verzorgen van trainingen en het begeleiden van de uitrol, zodat Mondelēz-medewerkers het maximale uit de technologie kunnen halen.

Het hoofdkantoor van Mondelēz staat in Chicago. De Nederlandse vestiging bevindt zich in Noord-Brabant.

More on: Accenture
Netherlands
Company profile
Accenture is a Netherlands partner of Consultancy.org
Partnership information »
Partnership information

Consultancy.org works with three partnership levels: Local, Regional and Global.

Accenture is a Local partner of Consultancy.org in Middle East, Africa, South Africa, Netherlands.

Upgrade or more information? Get in touch with our team for details.