Been Management Consulting en Tommy Tomato zetten samen in op gezonde schoollunches
Been Management Consulting is een samenwerking aangegaan met Tommy Tomato. Doel van het partnership: kinderen op basisscholen en kinderdagverblijven structureel toegang geven tot gezonde, voedzame lunches, en zo bijdragen aan kansengelijkheid en duurzame voeding.
Als gecertificeerde B Corp zet Been Management Consulting zich voortdurend in voor duurzaamheid en maatschappelijke impact. Met het nieuwe partnerschap met Tommy Tomato voegt het adviesbureau opnieuw een betekenisvol initiatief toe aan zijn ‘business for good’-programma, waarbij jaarlijks 3,5% van de nettowinst wordt ingezet voor goede doelen én medewerkers persoonlijk kunnen bijdragen.
Tommy Tomato levert dagelijks (warme) groentelunches aan basisscholen en kinderdagverblijven in Nederland. De missie: van alle kinderen groente-eters voor het leven maken.
Dat is hard nodig: één op de negen kinderen in Nederland groeit op in relatieve armoede, waardoor sommige zonder ontbijt of lunch naar school gaan. Daarnaast ziet 49% van de leerkrachten regelmatig junkfood in broodtrommels verschijnen, blijkt uit onderzoek van DUO Onderwijsonderzoek & Advies.
Met groentelunches, lespakketten (S’Kool) en kooklessen (Soeperchefs) maakt Tommy Tomato gezond eten leuk en leerzaam. Zo draagt de organisatie bij aan kansengelijkheid én bewustwording rondom voeding, thema’s die naadloos aansluiten bij de inzet van Been Management Consulting binnen de voedseltransitie.
“Door onze steun aan Tommy Tomato dragen we bij aan een gezonde lunch voor ieder kind, om kansenongelijkheid tegen te gaan en kinderen te enthousiasmeren over gezonde en duurzame voeding!”, stelt Selma van Rhee-den Hartog, consultant bij Been Management Consulting
Partnership met impact
Binnen het partnership doneert het adviesbureau 3,5% van zijn nettowinst aan Tommy Tomato. Daarmee worden lunches bekostigd voor kinderen van wie de ouders dit (deels) niet kunnen betalen.
Ook leveren medewerkers een persoonlijke bijdrage: het volledige team doet mee als hulpkok binnen het Soeperchef-programma, waarbij basisschoolkinderen op een speelse manier leren koken met groente.
Na drie succesvolle jaren met Net4Kids en Rhiza Babuyile, is Been Management Consulting trots op deze nieuwe stap. “Het partnerschap met Tommy Tomato is een logisch vervolg op onze bredere betrokkenheid bij de voedseltransitie en maatschappelijke gelijkheid”, aldus Van Rhee-den Hartog. “Door structureel bij te dragen, financieel én hands-on, zetten we concrete stappen richting systeemverandering.”
