Nieuw adviesbureau New Leaf: ‘Advies op één A4 voor maatschappelijke impact’

Nieuw adviesbureau New Leaf: ‘Advies op één A4 voor maatschappelijke impact’

10 oktober 2025 Consultancy.nl
Nieuw adviesbureau New Leaf: ‘Advies op één A4 voor maatschappelijke impact’

De Nederlandse organisatieadvieswereld is een speler rijker: New Leaf. Het ‘collectief van social impact makers’ bestaat uit zes ervaren professionals die elkaar vonden in een gedeelde missie: winst en maatschappelijke impact hand in hand laten gaan.

New Leaf is het initiatief van Leonieke van der Peet. Samen met Gijs Mensing, Stanley Mbelu, Linda Tammerijn, Matthijs Breeuwsma en Jesper Theijsmeijer brengen ze een brede mix van expertise samen.

Van der Peet is een ervaren gedrag- en transitie-expert, Mensing richt zich op duurzaamheidsstrategie, Mbelu op leiderschap, Tammerijn op social impact, Breeuwsma op strategie en Theijsmeijer op (agile) implementatie.

“We helpen ondernemers concreet bij hun groei en transitie, om zo meer maatschappelijke impact te realiseren”, aldus de oprichter.

Het bureau speelt in op de toenemende druk op organisaties om fundamenteel te veranderen in een wereld die tegen haar grenzen aanloopt. New Leaf helpt organisaties om een strategie te ontwikkelen en realiseren die zowel toekomstbestendig is als een positieve bijdrage levert.

Groeistrategie en transitie

Concreet helpt New Leaf organisaties met twee kernthema’s. Ten eerste ondersteunt het bureau bij groei- en strategievraagstukken. En als de strategie vastligt, begeleidt het de interne implementatie en transitie met oog voor de mens. Dit varieert van het doorvoeren van een nieuw operating model en leiderschapstrainingen tot het implementeren van een nieuwe manier van werken.

Momenteel is New Leaf onder meer aan de slag voor een organisatie die zich bezighoudt met de netcongestieproblematiek en een concrete groeibehoefte heeft. Ook begeleidt het bureau een financiële instelling die aan de vooravond staat van een grote transitie en daar sturing bij nodig heeft.

Geen dikke rapporten

New Leaf zet zich bewust af tegen de traditionele consultancywereld en doet dat met een aantal opvallende principes. Zo belooft het bureau geen dikke rapporten, maar hanteert het de ‘One Leaf’-regel: elk advies moet op één A4 passen.

Daarnaast werkt het bureau met een ‘Fair Value’-model, waarbij klanten betalen wat het werk hen waard is, en gaat 10% van de omzet naar maatschappelijke initiatieven.

Oprichter Van der Peet kijkt ernaar uit om de komende jaren impact te maken met haar collega’s van New Leaf én de opdrachtgevers van het collectief. “Als je snel wilt gaan, ga je alleen. Als je ver wilt komen, ga je samen.”