Tata Consultancy Services lanceert vernieuwde app van Amsterdam Marathon
Lopers én fans van de TCS Amsterdam Marathon kunnen nu gebruikmaken van een nieuwe app, ontwikkeld door titelsponsor Tata Consultancy Services.
De Amsterdam Marathon vindt plaats op zondag 19 oktober. De deelnemers lopen 42,195 kilometer vanaf het historische Olympisch Stadion langs tal van bezienswaardigheden in Amsterdam. Het evenement trekt jaarlijks tienduizenden deelnemers uit meer dan 130 landen en is een World Athletics Platinum Label Road Race.
Bijzonder aan deze editie is dat de marathon voor de 50e keer wordt georganiseerd en dat het bovendien samenvalt met de viering van 750 jaar Amsterdam.
App met veel nieuwe functionaliteiten
De nieuwe app biedt een extra dimensie aan de marathonervaring. Hij informeert zowel deelnemers als supporters vóór, tijdens en na de race. Na het verzamelen van feedback van gebruikers zijn in de laatste versie verschillende grote verbeteringen doorgevoerd.
Een van de belangrijkste vernieuwingen is de live tracking-functie. Via ‘Track & Trace’ kunnen supporters tot wel tien lopers in real time volgen op een interactieve kaart van het parcours. Daarnaast is er de ‘Belief Booster’, een functie waarmee supporters persoonlijke aanmoedigingsberichten kunnen sturen. Deze berichten verschijnen op een groot scherm langs het parcours, precies op het moment dat een loper een extra steuntje in de rug goed kan gebruiken.
Ook qua voorbereiding biedt de app nieuwe mogelijkheden. Onder de noemer ‘Road to Amsterdam’ krijgen lopers toegang tot gepersonaliseerde trainingsschema’s, voedingstips en andere nuttige informatie om zich optimaal klaar te stomen voor de marathon. Tot slot bevat de vernieuwde app uitgebreidere evenementinformatie, met details over het parcours en handige analyses. Zo missen zowel de deelnemers als de fans niets van dit sportieve hoogtepunt.
Vertrouwde hoofdsponsor
Tata Consultancy Services is sinds 2011 hoofdsponsor van de Amsterdam Marathon (daarvoor ING). De topman van Tata Consultancy Services in Nederland, Josu Devasia, laat weten dat het bedrijf trots is voortdurend bij te dragen aan de beleving van de marathon. Ook reageert hij trots op de concrete verbeteringen die in de nieuwe app zijn doorgevoerd.
“Met de vernieuwde app gebruiken we onze technologische expertise om de centrale thema’s van de marathon te versterken. We verbinden de lopers op het parcours met de supporters die hen aanmoedigen. De app is een mooi voorbeeld van hoe digitale innovatie de menselijke ervaring kan verrijken.”
Tata Consultancy Services is een bekende naam in de hardloopwereld. Het bedrijf is ook sponsor van verschillende andere grote marathons, zoals die van New York, Londen en Sydney.

